Programare 16-17
Clasa 4B
http://studio.code.org/join/MHPHCT
Săptămâna 10-14 aprilie 2017:
FII ONLINE ÎN SIGURANȚĂ!
În aceasta săptămână luăm o pauză de la PROGRAMARE. Activitățile desfășurate se vor referi la: Viața vrituală vs viața reală, manifestări virtuale vs manifestări reale.
Pentru aceasta fiecare elev va accesa site-ul https://oradenet.salvaticopiii.ro/ și se va documenta/ va lectura unul din subiectele detaliate în Ghidul Școlar Ora de Net (cuprins pag. 4.)
Recomand unul din subiectele capitolului 4: cyberbullying, grooming, sexting, identitatea, reputația online și siguranța pe internet.
TEMĂ săptamâna 10-14 aprilie 2017
Printează și completează fișa alăturată. Dacă nu ai cum să printezi scrie cu mâna răspunsurile la întrebările de pe fișă pe o pagină A4.
Fii pregătit să răspunzi întrebărilor colegilor și ale invitaților prezenți la ore!!!
La oră vor fi invitați: Directorii instituției, psihologul școlar, elevi ai altor clase, diriginți/profesori/părinți.
****************************************************************************************************************
Temă pentru Săptămâna 03 – 07 aprilie 2017:
a. Rulează pe calculatorul personal următoarele 2 programe (proiectele se vor numi: Clasa Nume Prenume for1 și Clasa Nume Prenume for2)
b. Print screen (sau poza) la ecranul cu rezultate/erori
c. Încarcă cele 2 poze în albumul foto Programare S8
Instrucțiunea repetitivă „for”
PB1- Clasa Nume Prenume for1
int main()
{
. int i;
. cout<<„Numerele”;
. for(i=25;i<=50;i++) // for(i=25;i<=50; i=i+1)
. cout <<i<<„; „;
. return 0;
}
PB2- Clasa Nume Prenume for2
int main()
{
. int i;
. cout<<„Numerele”;
. for(i=50;i>=25;i – -) // for(i=50;i>=25;i = i -1)
. cout <<i<<„; „;
. return 0;
}
!!! Editează singur programul ! Cu copy+paste e posibil sa muncești mult mai mult :))
Aplicații pentru instrucțiunea if, operatori logici, funcții predefinite
Săptămâna 27 – 31 martie 2017
Pb1 – temă
Să calculăm și să afișăm valoarea funcției f știind că valoarea variabilei x se va citi iar funcția f este definită astfel:
Pentru condiție se vor folosi operatorii && ( și logic) , || ( sau logic) astfel:
(-60<x && x<=-6 || 6<=x && x<60)
1. Implementează şi rulează programul (nume proiect: clasa nume prenume f7);
2. PrintScreen la ecranul cu rezultate / eroare;
3. Încărcă poza pe grupul clasei, în albumul foto Programare S7;
int main()
{
. int x,f;
. cout << „x=” ;
. cin >> x;
. if (x>-600 && x<=-60 || x>=60 && x<600) f=6;
. else
. if (x>-60 && x<=-6 || x>=6 && x<60) f=x*x+6;
. else f= x*x*x*x+6;
. cout<< „f(„<<x<<„)=”<<f;
. return 0;
}
************************************************************************************************
Tema pentru clasele care nu au învățat încă instrucțiunea for.
a. Implementează şi rulează programul (nume proiect: clasa nume prenume f8);
b. Print screen (sau poza) la ecranul cu rezultate/ERORI
c. Încarcă cele 2 poze în albumul foto Programare S8
Pentru condiție se vor folosi operatorii && ( și logic) , || ( sau logic) astfel:
(-60<x && x<=-6 || 6<=x && x<60)
1. Implementează şi rulează programul (nume proiect: clasa nume prenume f8);
2. PrintScreen la ecranul cu rezultate / eroare;
3. Încărcă poza pe grupul clasei, în albumul foto Programare S8;
************************************************************************************************
Săptămâna 20-24 martie 2017
TEMĂ:
Pb1 – temă
Să calculăm și să afișăm valoarea funcției f știind că valoarea variabilei x se va citi iar funcția f este definită astfel:
1. Implementează şi rulează programul (nume fișier clasa nume prenume f5);
2. PrintScreen la ecranul cu rezultate / eroare;
3. Încărcă poza pe grupul clasei, în albumul foto Programare S5;
!!! Se va lucra in clasa
Să calculăm și să afișăm valoarea funcției f știind că valoarea variabilei x se va citi iar funcția f este definită astfel:
1. Implementează şi rulează programul (nume fișier clasa nume prenume f6);
2. PrintScreen la ecranul cu rezultate / eroare;
3. Încărcă poza pe grupul clasei, în albumul foto Programare S6;
Funcții predefinite
*************************************************************************************************
Aplicație: Să calculăm și să afișăm valoarea funcției f știind că valoarea variabilei x se va citi iar funcția f este definită astfel:
int main()
{
int x, f;
cout << „x=” ;
cin>> x;
if ( x<10) f=x*x;
else
if (10<=x && x<20) f=2;
else f=2*x;
cout <<„f( „<<x<<„)=”<< f;
return 0;
}
Temă:
Calculează și afișează valoarea funcției f știind că valoarea variabilei x se va citi și că f este astfel definită:
1. Implementează şi rulează programul
2. PrintScreen la ecranul cu rezultate / eroare
3. Încărcați poza pe grupul clasei, în albumul foto Programare S4. Daca nu poti accesa grupul trimite fişierul pe emailul personal.
******************************************************************************
Aplicații din CorCodeUse (autor Violeta Neagu)
Aplicație
int main()
{
/* Cititi un numar intreg de minim 3 cifre si verificati daca ultimele 2 cife sunt egale*/
int nr,f,uc,puc;
cout << „Introduceti un numar de cel putin 2 cifre „;
cin>>nr;
uc=nr%10; //obtin ultima cifra prin restul impartirii numarului la zece
nr=nr/10;//renunt la ultima cifra a numarului
puc=nr%10;
if (uc==puc) cout<<uc<<” = „<<puc;
else cout<<uc<<” este diferit de „<<puc;
/* mai scurt puc se poate calcula astfel puc=nr/10%10;*/
return 0;
}
Temă:
Aplicaţie: Să se determine dacă un număr întreg x citit, cu exact 3 cifre are cifrele ordonate crescător. Se va afişa DA sau NU. Ex: pentru 567 se va afişa DA, pentru 657 se va afişa NU
1. Implementează şi rulează programul
2. PrintScreen la ecranul cu rezultate / eroare
3. Încărcați poza pe grupul clasei, în albumul foto Programare S4. Dacă nu poţi accesa grupul trimite fişierul pe emailul personal.
***********************************************************************************************
Aplicații din CorCodeUse (autor Violeta Neagu)
Pb 21/44: Să se determine ultima cifră 1*2*3*4*5*…*n pentru n un număr natural citit de la tastatură.
Pb 23/44: Să se determine dacă valoarea x aparţine intervalului [a,b], unde x,a şi b sunt numere întregi citite de la tastatură.
Pb 22/44: Să se rezolve ecuaţia de gradul I cu o necunoscută: ax+b=0 unde a şi b sunt coeficienţi numere întregi citite de la tastatură. Variabila x va fi declarată de tip float (număr real). Trataţi toate situaţiile posibile.
******************************************************************************************
Pb 8/43:
Scrieți un program care determină dacă o fracție care are numărătorul x și numitorul y se simplifică prin numărul a.
int main()
{
int x,y,a; // instrucțiunea de declarare a variabilelor
cout << „Introduceți o valoare pentru variabila x=”; // instrucțiunea de afișare
cin>>x; //instrucțiunea de citire
cout << „Introduceti o valoare pentru variabila y=”;
cin>>y;
cout << „Introduceti o valoare pentru variabila a=”;
cin>>a;
if (x%a==0 && y%a==0)
cout <<a<< ” divide fracția ” <<x<< „/”<< y;
else
cout <<„a nu divide fracția x/y „; // ai observat diferența???
return 0;
}
Pb. 6/43 ***********************************************
Să se determine dacă x este multiplu pentru a,b,c.
int main()
{
int a,b,c,x;
cout << „a= „;
cin>>a;
cout << „b= „;
cin>>b;
cout << „c= „;
cin>>c;
cout << „x= „;
cin>>x;
if (x%a==0 && x%b==0 && x%c==0 )
cout <<x<< ” este multiplu pentru numerele: „<<a<<„, „<<b<<„, „<< c;
else cout <<x<< ” nu este multiplu pentru numerele: „<<a<<„, „<<b<<„, „<< c;
return 0;
}
Tema***********************************************
Tema – A
1. Copiati din caiet rezolvarea problemei 8, pe calculatorul personal
2. PrintScreen la ecranul cu rezultate / eroare
3. Încărcați pe grupul clasei, în albumul foto Programare S3, poza .
Scopul sarcinii este de a verifica dacă ați instalat acasă Code::Blocks
Tema – B
1. Realizați programul care arata dacă a este divizor pentru numerele x,y,z
***********************************************
Pb. 1 ***********************************************
int main()
{
/* Realizati un program care verifica daca
doua variabile x si y, citite, sunt egale */
int x,y;
cout<<„Introduceti o valoarea numerica pentru variabila x „;
cin>>x;
cout<<” Introduceti o valoare pentru variabila y „;
cin>>y;
if (x==y)
cout<<x<<” e egal cu „<<y;
else cout<<x<<” este diferit de „<<y;
return 0;
}
Pb. 2************************************************
int main()
{
/* Realizati programul care verifica daca
un numar este par sau impar.*/
int x;
cout<<„Introduceti un nr „;
cin>>x;
if (x%2==0) cout<<x<<„este par”; //restul impartirii numarului la 2 este 0
else cout<<x<<” este impar”;
return 0;
}
Pb. 3***********************************************
int main()
{
/* Realizati programul care verifica
daca x este divizibil cu y */
int x,y;
cout<<„Introduceti un nr „;
cin>>x;
cout<<„introduceti alt nr”;
cin>>y;
if(x%y==0) cout<<x<<” este divizivil cu „<<y;
else cout<<x<<” nu este divizivil cu „<<y;
return 0;
}
Tema***********************************************
1. Copiati din caiet problema 4 pe calculatorul personal
2. Printscreen la ecraul cu rezultate sau la eroare
3. Incarcati pe grupul clasei, in albumul foto Programare S2, poza .
Scopul sarcinii este de a verifica daca ati instalat acasa Code::Blocks
***********************************************
Recapitulare: (Copiere!!!!)
Variabila: este un spațiu din memoria internă în care sunt stocate valori cu care lucrează programul.
Definim variabila prin:
1. identificator (nume);
2. tip de dată;
3. valoare.
O variabilă poate lua valori prin:
1. Instrucțiunea de citire // Ex: cin>>temperatura;
sau
2. Instrucțiunea de atribuire // Ex: Aria = lățime * Lungime;
____________________________________________________
Instrucțiunea de afișare : cout<< „Ce vârsta ai?”<<endl;
Instriucțiunea de citrie: cin>>varsta;
____________________________________________________
Aplicație:
int main()
{
/* Citește de la tastatură un număr format din trei cifre și afișează inversul numărului.
Ex nr=123 afișează inr=321
OBS: Aceasta problema are mai multe moduri de rezolvare
*/
int nr, rnr, c1,c2,c3;
cout << „Introduceti un numar format din trei cifre” << endl;
cin>>nr; // citesc valoarea pentru variabila nr
c1=nr%10; // % returneaza restul impartirii intregi
nr=nr/10; // / returneaza catul impartirii intregi
c2=nr%10;
nr=nr/10;
c3=nr;
rnr=100*c1+10*c2+c3;
cout << „Rasturnatul numarului” <<nr<< ” este ” << rnr;
return 0;
}
Incercati sa completati acest program pentru a afisa rasturnatul unui numar format din 4 cifre
Ex: nr=1234 si rnr= 4321
*********************************************************************
ORA DE COD 2016
Eveniment 1 – 2016 linii de cod
https://studio.code.org/join/NZJYVW
https://studio.code.org/s/algebra
************************************************************************************************
Eveniment 7 – Paseaza blocurile
http://studio.code.org/join/TFBNNX
************************************************************************************************
Eveniment 6
************************************************************************************************
Eveniment 3
***************************************************************************************
Eveniment 4
************************************************************************************************
Eveniment 2 – Structurare prin programare
https://studio.code.org/join/LFZNRW